sedar diri melayu islam..

Islam itu dekat dengan Allah SWT,cintai Dia yang Esa.Tiada titik aku berhenti untuk terus memikirkanNYA.Aku bimbang islam hari ini berpecah oleh kerana kuasa dan kekayaan.Hingga sanggup membunuh darah daging saudaranya sendiri,mencaci-cela,mefitnah,menkhianati, se-agama sendiri.Yahudi 24jam bekerja untuk pecahkan umat islam tetapi umat islam hanya bekerja selama 8-10 jam itu pun untuk kepentingan keperluan diri dan yang lebih teruk ada sebahagiannya masih hendak mengambil hak-hak orang lain sebagai hartanya melalui kepandaian dan kebijaksanaannya.

Di mana kesilapannya?..adakah sikap sebahagian umat islam sebegini menjadikan dunia ini bala dan kiamat dengan cepat.Jika mereka kata bahawa dirinya islam maka belum tentu selagi belum di uji dangan sempurna keislamannya.Bercakap memang mudah,semudah air yang mengalir dengan deras tanpa memikirkan apa halangan atau sempadan terus melanggari apa saja yang ada di hadapannya.Bersatu lah wahai islam cukuplah apa yang dikerjakan selama ini lihatlah dengan mata hati apa yang terjadi sekarang,jika umat islam aman dimana amanya?..tiada tempat yang aman pada islam pada hari ini kerana tangan-tangan mereka merobek cerai bangsa,agama negaranya sendiri.

Demi keamanan dan penyatuan ini tidak lagi boleh di mula dengan slogan,wang,harta,laungan dan sebaik-baiknya bermulalah aman itu dalam diri masing-masing,satukan anggota-anggota tubuh diri untuk jadi satu dahulu letakkan di mercu Maha Tinggi bahawa Allah Maha Satu..genggamlah tangan-tangan kalian di situ rebahkan diri untukNya..

YA ALLAH KAU AMAT DEKAT MELIPUTI ROH KU,BANGUNKAN DIRIKU,BANGUNKAN ISLAM DENGAN ANGGOTA YANG AKU ADA,SATUKAN NALURI YANG SAMA INI KEPADA SAUDARA-SAUDARAKU YANG LAIN,TEMUKAN KAMI DENGAN PETUNJUKMU,AKU HIDUP UNTUK MATI DAN MATIKU UNTUK ALLAH..TIADA HALANGAN DALAM PEJUANGAN INI KERANA AKU YAKIN KAU BERSAMUKU SETIAP MASA DAN KEADAAN....."AKU BERSEDIA".

Tidak ada komentar: